2014 JOURE LEZING - Reisverslag uit Joure, Nederland van SHISHCO SY - WaarBenJij.nu 2014 JOURE LEZING - Reisverslag uit Joure, Nederland van SHISHCO SY - WaarBenJij.nu

2014 JOURE LEZING

Blijf op de hoogte en volg SHISHCO

10 Januari 2014 | Nederland, Joure

10 januari 2014 is het zover !!

Dan geven wij, Janny en Frans, een lezing over ons rondje Carieb/Atlantic.
Met een PowerPoint-presentatie zullen we de mooiste plaatjes laten zien van de plaatsen die we hebben aangedaan tijdens onze “wereldreis” van 1 jaar.

De avond is georganiseerd door de Toerzeilers en wordt gehouden in Joure.

Op de site van de Toerzeilers worden we als volgd aangekondigd:
===========================================================

Waar andere schepen vergingen voer de SHISCO, een Koopmans 37, de oceaan over naar Frans Guyana om vandaar via Suriname, de Carieb, Porto Rico en Cuba en als laatste tussenstops Bermuda en de Azoren terug te varen naar Nederland. Een greep uit wat Janny en Frans onderweg allemaal beleefd hebben, komen ze deze avond aan u vertellen. Een boeiend verhaal midden in de winter.

Locatie:
Zalencentrum ’t Haske te Joure.
Aanvang: 19.30 uur.
Aanmelden: voor 6 januari.
Maximaal 150 deelnemers.
De kosten voor introducés zijn € 5,-.
Inlichtingen: Coby van Lune (0522-474540 / 06-29598322).

================================================================

Om ons die avond te horen moet je je wel aanmelden op de site van de Toerzeilers.

Als deze try-out goed gaat voor ons en de bezoekers dan willen we onze lezing ook wel een paar keer voor andere verenigingen in Nederland houden.

SHISHCO

Waar de SHISHCO nu ligt kun je zien op: http://www.marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?MMSI=244630614 Bemanning: Frans van Buuren, 03-01-1953 uit Oudehaske en . . . . . . . Janny van der Jagt, 28-12-1954 uit Zwolle De SHISHCO is een aluminium kieljacht Werf: DEVO, Hellevoetsluis. Type: Koopmans 37 Ontwerp: Koopmans sr. Bouwjaar: 1985/6 Lengte: 11,25 Breedte: 3,40 Diepgang: 1,95 Motor: Buck 36 Pk Schroef: 3 blad vast Waterverplaatsing: 8000 kg Zeilen: Quantum Stuurautomaat: Raymarine Windvaan: Sailomat Radar: 2Kw Raymarine Kaartplotter: Raymarine AIS: Zender /ontvanger Marifoons: Sailor 2 X Reddingvlot: 2 pers. Bell-ship Anker: V. Delta 16 kg. A. Bruce 20 kg Ankerlier: Lewmar elektrisch Ankerketting: 60 mtr. Accu's: 3 Windgenerator: Leading Edge 20 Ah Zonnepanelen: 2 X 6 Ah Antifouling: Intersleek Koken: 3 pits gas Bijboot: Zodiac BB-motor: Yamaha malta

Actief sinds 24 Jan. 2009