2019 ZUID- OOST-KUST ENGELAND - Reisverslag uit Maldon, Verenigd Koninkrijk van SHISHCO SY - WaarBenJij.nu 2019 ZUID- OOST-KUST ENGELAND - Reisverslag uit Maldon, Verenigd Koninkrijk van SHISHCO SY - WaarBenJij.nu

2019 ZUID- OOST-KUST ENGELAND

Blijf op de hoogte en volg SHISHCO

22 Juni 2019 | Verenigd Koninkrijk, Maldon

Droogvallen met een kieljacht !
Na een stormachtig eerste weekje in Nederland op naar Engeland. Een tochtje van 140 Nm.
De Engelse Zuid-Oost Kust is een prachtig vaargebied met schitterende rivieren. Een aantal daarvan vallen, bijna, helemaal droog. Voor ons, met 2 meter diepgang, niet direct waar we voor kiezen. Maar gelukkig zijn op die rivieren een aantal havens die je bij hoog water binnen vaart. Via een sluis een basin in. Bij laag water staat het buiten de sluis, soms, compleet droog. We hebben weer genoten van de het varen, Engeland en de Engelsen. Op de Noordzee wordt je niet vrolijk van de windmolen-parken en in aanbouw zijnde parken. Ook is/wordt het smoordruk met vrachtvaart en heb je geen 10 minuten rust meer. Toch vonden we de tijd om een aantal boeken uit te lezen. Het was een heel relaxte vakantie.

• 26 Juni 2019 - 05:00

Nicolette:

Weer een mooi avontuur daar in Engeland!

• 26 Juni 2019 - 07:12

Berend En Yvonne ( Sailor RT142) :

Weer een ervaring rijker, geniet ervan.

• 28 Juni 2019 - 15:05

Christien:

Super! Je had zoon Joost kunnen ontmoeten in Ipswich. Woont hij. Wist je niet.
    Geniet van je verdere reis.

• 31 Juli 2019 - 18:43

Michiel:

Hi, klopt het dat ik jouw reactie zag in de Facebook groep omtrent antifouling? Je zei iets over duurzame zachte siliconenverf?
    Ik zou daar graag meer van weten, kan je mij wat meer info daarover geven?
    Alvast bedankt!
    Groeten, Michiel

Ps ik heb een Dufour 40 uit 2004, Seas the Day !

• 20 September 2019 - 10:39

Martijn:

hallo Frans & Janny, ik zou graag met jullie in contact komen. Kunnen jullie me een mailtje sturen? bvd, m vr grt
    Martijn

SHISHCO

Waar de SHISHCO nu ligt kun je zien op: http://www.marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?MMSI=244630614 Bemanning: Frans van Buuren, 03-01-1953 uit Oudehaske en . . . . . . . Janny van der Jagt, 28-12-1954 uit Zwolle De SHISHCO is een aluminium kieljacht Werf: DEVO, Hellevoetsluis. Type: Koopmans 37 Ontwerp: Koopmans sr. Bouwjaar: 1985/6 Lengte: 11,25 Breedte: 3,40 Diepgang: 1,95 Motor: Buck 36 Pk Schroef: 3 blad vast Waterverplaatsing: 8000 kg Zeilen: Quantum Stuurautomaat: Raymarine Windvaan: Sailomat Radar: 2Kw Raymarine Kaartplotter: Raymarine AIS: Zender /ontvanger Marifoons: Sailor 2 X Reddingvlot: 2 pers. Bell-ship Anker: V. Delta 16 kg. A. Bruce 20 kg Ankerlier: Lewmar elektrisch Ankerketting: 60 mtr. Accu's: 3 Windgenerator: Leading Edge 20 Ah Zonnepanelen: 2 X 6 Ah Antifouling: Intersleek Koken: 3 pits gas Bijboot: Zodiac BB-motor: Yamaha malta

Actief sinds 24 Jan. 2009