VAREN IN 2020 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van SHISHCO SY - WaarBenJij.nu VAREN IN 2020 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van SHISHCO SY - WaarBenJij.nu

VAREN IN 2020

Blijf op de hoogte en volg SHISHCO

11 Januari 2020 | Nederland, Lelystad

Varen in 2020

Nu we niet kunnen varen komen de herinneringen boven van de laatste tocht.
Dat was met oud en nieuw naar Terschelling.
Een mooiere en warmere jaarwisseling hadden we nog niet gehad.
De voorgaande jaren hadden we steeds storm. Nu even niet.

We hadden dit jaar meer tijd omdat we niet aan het werk hoefden. Heerlijk !
Voor de jaarwisseling naar Terschelling en er na wachten op knap weer.

• 14 April 2020 - 11:05

Mieke:

Hallo Janny en Frans.

Tja ook voor jullie voorlopig een ander jaar. Zo zie je maar weer dat niet alles te plannen valt.
    Ik weet niet meer wanneer het was dat ik jullie tegen kwam in de Brederostraat.
    Dus weet ook niet of dat voor of na het overlijden van Gerhard was.
    In ieder geval is Gerhard op 13 januari overleden.
    De afgelopen jaren zijn moeilijk en verdrietig geweest.

Ik hoop dat jullie dit jaar nog kunnen gaan varen dat zou dan betekenen dat iedereen weer wat meer bewegingsvrijheid heeft.

Wens jullie het allerbeste en misschien wel tot ziens.

Groet Mieke

SHISHCO

Waar de SHISHCO nu ligt kun je zien op: http://www.marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?MMSI=244630614 Bemanning: Frans van Buuren, 03-01-1953 uit Oudehaske en . . . . . . . Janny van der Jagt, 28-12-1954 uit Zwolle De SHISHCO is een aluminium kieljacht Werf: DEVO, Hellevoetsluis. Type: Koopmans 37 Ontwerp: Koopmans sr. Bouwjaar: 1985/6 Lengte: 11,25 Breedte: 3,40 Diepgang: 1,95 Motor: Buck 36 Pk Schroef: 3 blad vast Waterverplaatsing: 8000 kg Zeilen: Quantum Stuurautomaat: Raymarine Windvaan: Sailomat Radar: 2Kw Raymarine Kaartplotter: Raymarine AIS: Zender /ontvanger Marifoons: Sailor 2 X Reddingvlot: 2 pers. Bell-ship Anker: V. Delta 16 kg. A. Bruce 20 kg Ankerlier: Lewmar elektrisch Ankerketting: 60 mtr. Accu's: 3 Windgenerator: Leading Edge 20 Ah Zonnepanelen: 2 X 6 Ah Antifouling: Intersleek Koken: 3 pits gas Bijboot: Zodiac BB-motor: Yamaha malta

Actief sinds 24 Jan. 2009