2014 DENEMARKEN I - Reisverslag uit Hals, Denemarken van SHISHCO SY - WaarBenJij.nu 2014 DENEMARKEN I - Reisverslag uit Hals, Denemarken van SHISHCO SY - WaarBenJij.nu

2014 DENEMARKEN I

Blijf op de hoogte en volg SHISHCO

18 Juni 2014 | Denemarken, Hals

ZEILEN EN PLANNEN MAKEN . . . . . . . . .

NAAR DE SCILLIES ENGELAND WORDT DENEMARKEN.
Onze vakantieplannen voor 2014 zijn: Naar de Scillies ten ZW van Engeland.
Een groep prachtige eilanden die we overgeslagen hadden terug van de Azoren in 2013.
We zouden erheen onder EEN voorwaarde; Het moest niet ZW poeieren.
Maar toen we weg zouden poeierde het niet . . . . . er was een week windstilte verwacht in het Kanaal.
En dat leek ons ook niks. 300 – 400 mijl op de motor. En dat terwijl er een mooie ZW tot W verwacht werd op de Noordzee. Dus wij mee met de wind naar het Noorden.

PECH
Onze eerste pech hadden we al bij Harlingen. Een van de accu’s begaf het en trok opeens de spaning naar 9 Volt. Vriend Dirk vonden we bereid een nieuwe accu te brengen en sindsdien is het weer prima met de stroomvoorziening.

STORM
In de laaste nacht en ochtend voor aankomst liep de wind op naar een W – NW 8 – 9 Beaufort met bijbehorende golven. Gelukkig nam de wind net af toen we Thyboron , N Denenmarken, binnen liepen, want daar komen vanaf 7 Beuafort echt gevaarlijke rollers voor in de ingang.

WILD
In en om het Limfjord is het uitgestorven zo stil. We komen maar een enkel bootje tegen en de plaatsjes zijn leeg en verlaten. Heerlijk rustig, als je daar van houdt. Het zomerseizoen, met alle aktiviteiten, begint hier pas begin juli. Op het eiland Livo ( aanrader van zoon Michiel ) is het geweldig. In het haventje passen een paar boten en wij liepen er gruwelijk vast. Het eiland is de ontberingen waard. Het eiland schijnt te wemelen van het wild; reeen, herten, vossen en vogels. We zien er zowaar een edelhert. Rondom het eiland liggen op de zandbanken hele groepen zeehonden. Ze eten alle vis op in de fjorden.

NAAR DE OOSTZEE
Onze laatste bestemming van het Fjord is Hals aan heteind van het fjord aan de Oostzee.

WORDT VERVOLGD.

INFO:

Mobiel: 31651501059
E-mail: shishco@live.nl

AIS volgt ons, zie:

• 19 Juni 2014 - 07:18

Gerard Van Eeden:

Denemarken ook mooi. Nu genieten zonder pech en met mooi weer.

• 19 Juni 2014 - 08:24

Monique:

Hoi Frans & Janny,
    Ik heb die tocht destijds ook gemaakt en vond het tegenvallen. Op een van de eilanden in het Lymfefjord hebben wij toen gefietst en dat was leuk. De oostkant van Denemarken is leuker.
    Heel veel zeilplezier!
    Zien wij jullie ook bij het zeilevenement 5/6 juli in Monnickendam?

groet,
    Monique

• 20 Juni 2014 - 12:30

Piet Kousemaker:

Hè Frans..

Cool...Ik ga je volgen ...

Greetings

SHISHCO

Waar de SHISHCO nu ligt kun je zien op: http://www.marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?MMSI=244630614 Bemanning: Frans van Buuren, 03-01-1953 uit Oudehaske en . . . . . . . Janny van der Jagt, 28-12-1954 uit Zwolle De SHISHCO is een aluminium kieljacht Werf: DEVO, Hellevoetsluis. Type: Koopmans 37 Ontwerp: Koopmans sr. Bouwjaar: 1985/6 Lengte: 11,25 Breedte: 3,40 Diepgang: 1,95 Motor: Buck 36 Pk Schroef: 3 blad vast Waterverplaatsing: 8000 kg Zeilen: Quantum Stuurautomaat: Raymarine Windvaan: Sailomat Radar: 2Kw Raymarine Kaartplotter: Raymarine AIS: Zender /ontvanger Marifoons: Sailor 2 X Reddingvlot: 2 pers. Bell-ship Anker: V. Delta 16 kg. A. Bruce 20 kg Ankerlier: Lewmar elektrisch Ankerketting: 60 mtr. Accu's: 3 Windgenerator: Leading Edge 20 Ah Zonnepanelen: 2 X 6 Ah Antifouling: Intersleek Koken: 3 pits gas Bijboot: Zodiac BB-motor: Yamaha malta

Actief sinds 24 Jan. 2009