12/13 GRENADA - CARRIACOU - Reisverslag uit Saint George's, Granada van SHISHCO SY - WaarBenJij.nu 12/13 GRENADA - CARRIACOU - Reisverslag uit Saint George's, Granada van SHISHCO SY - WaarBenJij.nu

12/13 GRENADA - CARRIACOU

Blijf op de hoogte en volg SHISHCO

23 Januari 2013 | Granada, Saint George's

EINDELIJK IN DE CARIEBEN
We zijn nu in de Carieben en gaan eilandjes hoppend verder.
We zullen proberen per land/eilandengroep verslag te doen.

FLINKE HOP

VOLLE ANKERBAAI
Van Tobago waar we oud en nieuw hebben gevierd en het probleem met de laptop hebben opgelost gaan we in een rechte lijn in een nachtje doorzeilen naar Grenada. Daar ankeren we in een baai met de fraaie naam Prickly Bay. Van een afstand ziet het er bomvol uit maar na een paar dagen realiseren we dat de misschien 100 jachten niet te vergelijken is met de Nederlandse havens. ( Alleen al in Lelystad liggen totaal zo’n 2000 jachten in de 4 buitenhavens.)

BUSJES WILDWEST
De hoofdstad is St.George en is zo’n 10 minuten van de baai. Die busjes rijden elke 5 tot 10 minuten en willen iedereen oppikken die langs de kant van de weg loopt. En dat voor Euro 0,75 p.p. De stad is gezellig druk en je kunt weer bijna alles kopen wat in Europa ook te koop is. Maar nu ook tegen westerse prijzen. Behalve op de markt, waar je alle denkbare specerijen kunt kopen, is de romantiek een beetje weg.

OFF-ROAD-AVONTUUR
Auto huren is buitenverhouding duur en we gaan met de minibusjes en liftend over het eiland. Achterin de open laadbak van vrachtautootjes rijden we over kronkelige wegen tussen en onder de begroeing door van het prachtige regenwoud met bergen, meren, riviertjes en watervallen. Tijdens het liften ontmoeten we een local die ons allerlei planten en bomen laat zien waar de diverse kruiderijen aan groeien. We zien behalve de bananen en kokosbomen ook de cacao, noodmuskaat, citrus, citroen, grapefruite en veel kruiden die wij in Nederland helemaal niet kennen. Met een hele oude pickup liften we mee over een off-raod-weg over bergpassen, knip gaten en haarspeldbochten dwars over het eiland.

SLAPELOZE NACHTEN
Lagen we 1 nacht in Prickly Bay aan een steiger bleek daar de swell zo heftig dat we amper een oog dicht konden doen. En onderweg naar de volgende bestemming ankeren we bij een klein eilandje, La Ronde en krijgen ’s nachts slecht weer en liggen zo te rollen op de golven dat we weer de hele nacht wakker blijven van de golven en ankerwacht houden.

ETEN UIT DE ZEE
In Carriacou aangekomen, het Noordelijkste eiland van Grenada, komen de bootjes langszij met oesters en kreeft en op de wal zijn allemaal eettenjes waar schelpdieren en vis op het menu staan. Ook de hoofdplaats, Hillsborough, is heel gezellig. We zijn binnen een dag “ ingeburgerd.” De vertrouwde busjes brengen ons snel en goedkoop waar we heen willen. Zelfs het uitklaren gaat er een keer vlot.

WORDT VERVOLG:
We zijn nu in St. Vincnet en de Grenadies. Daar zijn de palmenstranden van de beroemdste folders.

CONTACT:

Mobiel: 0031-(0)6-51-501059
E-mail: shishco@live.nl

Volgt ons ook op:
AIS PLAATSBEPALING: http://www.marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?MMSI=244630614
TWITTER : @MYSHISHCO

• 23 Januari 2013 - 17:55

I. Van Der Jagt:

Hoi Frans en Janny,

Leuk weer van jullie te horen. Kan me voorstellen dat het eiland hoppen erg leuk is. Steeds een andere omgeving om te verkennen. Jullie durven het avontuur ook wel aan. Liften en dan maar afwachten of je een chauffeur hebt die een beetje rijden kan. Wel leuk om zo in contact te komen met de bewoners van de eilanden. Zij hebben vaak de meest interessante informatie over hun eiland.
    De foto's geven ook een leuke indruk. Fijn dat die erbij zitten.
    Wij hopen in maart jullie te treffen.

Nog veel plezier,

groet, Ineke

• 23 Januari 2013 - 19:13

Kees Donker:

Ik geniet van jullie avonturen en kijk vanuit de Nederlandse winter naar jullie tropische foto's. Veel geluk en veel plezier.

Hartelijke groet,

Kees

• 24 Januari 2013 - 08:24

Monique:

Ik lees altijd met veel plezier jullie verhalen. Jullie maken wel een fantastische reis.
    Geniet maar lekker van de zon daar, want hier is het koud en er ligt sneeuw.
    groet,
    Monique

• 24 Januari 2013 - 09:20

Annie:

Hee Janny en Frans

Alles goed met jullie na die 2 slapeloze waaknachten?
    Heftig dan even, maar dat hoort bij het zeilavontuur. Leuk ook om te horen wat jullie meemaken.
    Wat een geweldige reis is het. Nu weer even in de "westerse" wereld met alle producten die er maar te krijgen zijn.
    Leuk die foto's, kan ik weer even zien hoe jullie eruit zien.... jullie zien er goed uit... mooi kleurtje.
    Hier is het koud en zitten we nu in de smog fases? Weer alarmeringen hebben we net gehad.
    Janny, ik heb 5 dagen geschaatst, heerlijk, erg koud en zaterdag, zondag heel harde wind. Dit mis je nu even....

Lieve mensen, het ga jullie goed en tot horens..
    Groet van Annie.

SHISHCO

Waar de SHISHCO nu ligt kun je zien op: http://www.marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?MMSI=244630614 Bemanning: Frans van Buuren, 03-01-1953 uit Oudehaske en . . . . . . . Janny van der Jagt, 28-12-1954 uit Zwolle De SHISHCO is een aluminium kieljacht Werf: DEVO, Hellevoetsluis. Type: Koopmans 37 Ontwerp: Koopmans sr. Bouwjaar: 1985/6 Lengte: 11,25 Breedte: 3,40 Diepgang: 1,95 Motor: Buck 36 Pk Schroef: 3 blad vast Waterverplaatsing: 8000 kg Zeilen: Quantum Stuurautomaat: Raymarine Windvaan: Sailomat Radar: 2Kw Raymarine Kaartplotter: Raymarine AIS: Zender /ontvanger Marifoons: Sailor 2 X Reddingvlot: 2 pers. Bell-ship Anker: V. Delta 16 kg. A. Bruce 20 kg Ankerlier: Lewmar elektrisch Ankerketting: 60 mtr. Accu's: 3 Windgenerator: Leading Edge 20 Ah Zonnepanelen: 2 X 6 Ah Antifouling: Intersleek Koken: 3 pits gas Bijboot: Zodiac BB-motor: Yamaha malta

Actief sinds 24 Jan. 2009